راه‌های تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل چیست؟

  0
 334

تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل را باید درالویت کار خود قرار دهید. شیشه اتومبیل از اجزای اصلی ماشین است. از این رو تمیزی و زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر آن راننده با استفاده از شیشه های ماشین دور و اطراف خود را می‌بیند و امکان رانندگی برای آن فراهم می‌شود. در نتیجه هر گونه آلودگی و کثیفی می‌تواند دید راننده را کاهش دهد. در ادامه روش‌هایی برای تمیزکردن آینه وشیشه‌های اتومبیل بیان می‌کنیم.

اهمیت تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل

 هما‌طور که گفتیم شیشه‌های ماشین نقش زیادی برای کمک به رانندگی ایفا می‌کنند. از این‌رو تمیزکردن آینه وشیشه‌های اتومبیل بسیار مهم است. چون تمام دید راننده به آن‌ها بستگی دارد. علاوه‌بر آن سرنشینان ماشین هم برای اینکه از محیط بیرون لذت ببرند نیاز به دیده کافی دارند. امروزه با آلودگی فراوان هوا، شیشه‌های ماشین زودبه‌زود کثیف می‌شود. از دیگر دلایل کثیفی ماشین گرد و خاک، برگ‌های زرد شده درختان، کثیفی و فضولات پرندگان بر روی شیشه ماشین است. از این رو باید به فکر راه‌هایی برای تمیزی آن باشیم. اما نکته ای مهمی که  قبل از شست‌وشو باید بدانیم این است که شیشه اتومبیل بسیار حساس است و به همین دلیل از هر موادی نمی توان برای پاک کردن آلودگی های آن استفاده کرد. به طور مثال موادی که دارای آمونیاک هستند برای شیشه‌ها خطرناک است؛ زیرا باعث پریدن رنگ و از بین رفتن سلامت شیشه می‌شود. از این رو برای شست‌وشوی شیشه اتومبیل باید از شوینده‌ای که بر روی بدنه آن عبارت مناسب شیشه های رنگ شده درج شده است، استفاده کنیم در ادامه روش های مختلف شست‌وشوی ماشین را بیان می کنیم.

 روش‌های تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل

در بالا تمامی نکات اهمیت تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل را برای شما گفتیم. حال به بیان این روش‌ها می‌پردازیم.

  • روش خانگی تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل

اولین روش تمیزکردن آینه وشیشه‌های اتومبیل روش خانگی است. در این روش آدم‌ها ماشین را تمیزمی‌کنند. باید توجه کنید که این روش نباید زیر نور مستقیم خورشید اتفاق بیفتد؛ زیرا گرمای زیاد باعث تبخیر‌شدن آب و مایع مصرفی شست‌وشو می شود. مواد مورد نیاز این روش شست‌وشو آب، دستمال نانو و مایع شوینده‌ای که مناسب شستن شیشه باشد، هستند. برای شست‌شو از یک طرف شیشه شروع به شستن می‌کنیم. به‌این‌صورت که ابتدا مواد شوینده را روی قسمتی از شیشه می‌ریزیم و سپس با استفاده از دستمال نانو به‌صورت عمودی شروع به تمیزکاری می‌کنیم. حواستان باشد که زمان تمیز کاری دستتان با شیشه برخورد نکند، زیرا امکان دارد جای لکه دستتان بر روی آن باقی بماند. کم کم پیش می رویم تا کل شیشه به صورت یک‌نواخت وعمودی تمیزشود. یعنی از یک طرف شروع کرده و کار را تا طرف دیگر ادامه می‌دهیم. وقتی این مرحله تمام شد، مرحله دوم را شروع می‌کنیم. این مرحله به این‌صورت است که همانند روش قبلی مایع شست‌وشو را بر روی شیشه اتومبیل ریخته و این دفعه به صورت افقی شروع به تمیز کاری آن می کنیم تا کاملا تمیز شود. هدف از این‌گونه تمیزکاری این است که کثیفی‌ها از روی شیشه اتومبیل پاک شود. وقتی کار این مرحله تمام شد، مرحله سوم شست‌وشو آغاز می‌شود. در این مرحله شروع به برق انداختن شیشه اتومبیل می کنیم. برای این کار مواد شوینده را بر روی شیشه اتومبیل ریخته وبه صورت دورانی شروع به پاک کردن آن می کنیم تا کامل برق بیفتد.

نکته

در روش خانگی تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل باید به این نکته توجه کنید که قبل از انجام شست‌وشو برف‌ پاک کن را باید بالا ببرید تا مانع از انجام عمل شستشو شما نشود و گرد‌ و خاک زیر برف پاک‌ کن کاملا تمیز شود. پس از اتمام  کار برف پاک کن را هم تمیز کنید؛ چون اگر کثیف باشد دوباره شیشه‌های جلو را کثیف می‌کند.

ازاین‌روش استفاده کنید و تمامی شیشه های اتومبیل از جمله شیشه عقب ماشین، شیشه های درب خودرو و  لچکی‌ها را تمیز کنید. ازشستن شیشه‌های داخل ماشین غافل نشوید. برای این‌که عمل شست‌وشو تاثیرگذار باشد، باید داخل ماشین را تمیز کنیم. برای اینکار سوار ماشین می‌شویم ،با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر که به گرد و خاک آلوده نباشد و مایع شوینده طبق مراحل شست‌وشوی شیشه بیرونی اقدام به شست‌وشو می‌کنیم. به‌این‌صورت که با دستمال تمیز دیگر ابتدا به‌صورت عمودی، سپس به صورت افقی و در نهایت به صورت دایره‌ای قشنگ شیشه اتومبیل خود را تمیز می‌کنیم. توجه کنید همراه با شیشه اتومبیل، داشبورد نیز باید تمیز شود. اگر قصد زدن پولیش و اسپری براق کننده به داشبورد ماشین خود را دارید، قبل از شستن شیشه این کار را انجام دهید؛ تا ذرات پخش شده در هوا بر روی شیشه ننشیند و بعد از شستن شیشه تمیز بماند.

  • روش تمیزکردن آینه وشیشه‌های اتومبیل با کارواش

یکی دیگر از روش‌های تمیزکردن آینه وشیشه‌های اتومبیل کارواش است. تفاوت روش شستشوی ماشین در کارواش  با روش خانگی در این است که در این روش، شست‌وشوی ماشین به‌وسیله دستگاه انجام می‌شود و آدم‌ها فقط دستگاه را هدایت می کنند. نحوه کار با این دستگاه به این صورت است که ابتدا یک نفر اگر آلودگی و کثیفی زیادی بر روی شیشه ماشین است، را تمیز می‌کند تا برس شست‌وشوی ماشین گلی نشود چون در غیر این صورت بر روی ماشین خط می‌اندازد. و بقیه فرآیند پاک کردن خاک‌ وآلودگی از روی ماشین و مخصوصاً شیشه آن به وسیله دستگاه بخار انجام می‌شود. قسمت‌هایی که نیاز به شست‌وشو دارد را تمیز می کنیم. شیشه‌های اتومبیل شامل این قسمت‌ها می شود. دستگاه بخارشور کار را برای شست‌وشو راحت می‌کند. مزیتی که این روش شست‌وشو دارد این است که به علت تخصصی بودن عمل شست‌شو، با استفاده از متخصص این‌کار از آسیب‌دیدن خودروهای شما جلوگیری می‌کند و همچنین در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود. شما می توانید ماشین خود را به کارواش بسپارید و پس از انجام کار تمیزی ماشین به کارواش رفته و آن را را تحویل بگیرید. با این کار تایم خالی برای رسیدن به کارهای دیگر خود نیز دارید.

نکته

قبل از شروع عملیات تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل، ماشین خود را تخلیه کنید تا مشکلی برای مدارک و وسایل ماشین شما پیش نیاید.

کارواش شامل دو عملیات روشویی و توشویی است. فایده روش توشویی  این است که داخل اتومبیل شما را نیزتمیز می‌کند. اگر کثیفی شامل چربی نیز بر‌روی ماشینتان باشد، با استفاده از شوینده‌های مجاز شروع به برطرف‌کردن آن لکه می‌کنند.

مزیت کارواش نسبت به شست‌شوی خانگی

در بین روش‌هایی که برای تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل وجود دارد، مزیتی که کارواش نسبت به شست‌وشوی خانگی دارد این است که در وقت شما صرفه جویی می‌شود. تایم بیشتری برای رسیدن به کارهای خود دارید. در مصرف آب صرفه جویی می شود. عملیات پاک‌سازی ماشینتان توسط متخصص این کار انجام می‌شود و مشکلی برای ماشین شما پیش نمی‌آید.

نحوه تمیزکردن آینه‌های ماشین

در تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل، آینه‌ها را فراموش نکنید. آینه‌ها نقش کمک‌کننده به راننده را دارند‌. از‌این‌رو تمیزی آن‌ها از درجه بالای اهمیت قرار دارد. اگر به روش خانگی ماشین خود را تمیز می‌کنید، باید با استفاده از دستمال و شیشه‌شور آینه‌های بغل و آینه داخل ماشین را نیز بشویید. ولی اگر ماشین خود را به کارواش بسپارید، در هنگام شست‌وشو آینه‌ها نیز در کنار سایر اجزای ماشین شسته می‌شوند.

برای شست‌وشوی ماشین به کجا مراجعه کنیم؟

شاید بعد از خواندن این مقاله سوال شما این باشد که ماشین خود را برای شست‌وشو به کدام کارواش باید ببریم؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که برای تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل تمامی کارواش‌هایی که در سطح شهر هستند و با استفاده از بخارشور به تمیزکاری ماشین شما می‌پردازند، گزینه های مناسبی برای انتخاب هستند.

کلام آخر

هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی شما با روش‌های تمیزکردن آینه و شیشه‌های اتومبیل است. امروزه کارواش‌های فراوانی در سطح شهر موجودند که کار شست‌وشو را برای شما راحت می‌کنند. از آنجایی که شست‌وشوی ماشین یک کار تخصصی است پیشنهاد ما به شما استفاده از کارواش است.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha