راه کار های جلوگیری از یخ زدن شیشه خودرو

  0
 2192

فصل زمستان، علاوه بر زیبایی‌های فراوانی که دارد، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی هم برای‌‌ شما شود. یکی از این مشکلات که افراد زیادی با آن روبرو می‌شوند، یخ‌زدن ماشین و شیشه‌های آن است. ممکن است در یک صبح سرد زمستانی از خواب بیدار شده و برای رفتن به محل کارتان عجله داشته باشید. اگر در این زمان با شیشه‌های یخ‌زده ماشین‌تان روبرو شوید چه کاری انجام می‌دهید؟

بهترین کار این است که در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و با حفظ خونسردی، به دنبال راهکاری برای حل این مشکل بپردازید. قرار است در این مقاله به چند راهکار برای جلوگیری از یخ‌زدن شیشه خودرو و حل مشکل یخ زدن آن بپردازیم.

یخ‌زدن شیشه خودرو

ممکن است در مناطق سردسیر زندگی کنید و این اتفاق، یک مسئله‌ای باشد که همه روزه با آن مواجه شوید. و یا امکان دارد در محل زندگی‌تان دمای هوا به حدی رسیده باشد که برای اولین بار شیشه ماشین‌تان یخ بزند. افرادی که در مناطق سردسیر زندگی کنند، روبرو شدن با این مسئله برای‌شان تازگی ندارد و با آن آشنا هستند.

در بیشتر مواقع یخ زدن شیشه خودرو، ساعاتی پیش از طلوع خورشید که دمای هوا به پایین‌ترین حد خود می‌رسد اتفاق می‌افتد. هنگامی که در شب نم و رطوبت روی ماشین می‌نشیند این اتفاق رخ می‌دهد.

 به طور مثال در مورد  یخ زدن شیشه پژو می توان گفت که یخ زدن آن ها  باعث می‌شود که شیشه مات شود و دید راننده، تار باشد و نتواند چیزی را ببیند، پس بهترین کار این است که قبل از برطرف کردن این مشکل رانندگی نکنید. برای اینکه یخ‌ها را از روی ماشین کنار بزنید، بهتر است این کار را با وسیله‌ای انجام دهید که خشن نباشد و باعث ایجاد خط و خش روی شیشه ماشین نشود.

برای از بین بردن این مشکل از آب داغ استفاده نکنید؛ چراکه با این کار، با اختلاف زیادی که میان این دو دما وجود دارد، شیشه خودرو ترک بر‌می‌دارد و یا ممکن است بشکند و اگر خودروی شما کمی گراین قیمت تر باشد و به طور مثال به شیشه بی ام و این کار را انجامد دهید ممکن است هزینه های زیادی را برای شما متحمل شود. بهترین کار این است که، پیش از آن‌که گرفتار این مشکل شوید، برا ی جلوگیری از یخ‌زدن شیشه خودرو، اقدامات لازم را انجام دهید.

تمیز کردن شیشه خودرو از برف و یخ

معرفی و بررسی شیشه ام وی ام 

راه‌های جلوگیری از یخ‌زدگی خودرو

برای جلوگیری از یخ زدن شیشه خودرو راهکار های متفاوتی وجود دارد  پیشنهاد می دهیم که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد:

  • پارک کردن ماشین در گاراژ و اسپری سرکه و آب

  • اگر مشاهده کردید که شب سردی را در پیش دارید، بهتر است از گاراژ استفاده کنید. ماشین خود را در گاراژ گذاشته تا از برف و یخ حفظ باشد. مخلوط آب و سرکه را بر روی شیشه‌های خودرو اسپری کنید. این مخلوط باید در ازای هر 3 پیمانه سرکه 1 پیمانه آب باشد.

مراقب باشید که مقدار زیادی از این مخلوط را اسپری نکنید؛ چون همین کار باعث یخ‌زدگی شیشه خودروی‌تان می‌شود.  پس از اسپری کردن مخلوط سرکه و آب، با یک دستمال نرم، آن را به آرامی برروی شیشه پخش کنید. با این کار از یخ‌زدگی شیشه خودروی‌تان تا حد زیادی جلوگیری می‌کنید.

استفاده از آب

  • از آنجایی که آب در دمای پایین یخ میزند، گزینه چندان مناسبی برای از بین بردن یخ روی شیشه‌ها نیست. اما اگر از آبی، با دمای مناسب استفاده کنید، این کار بهترین روش است. آب معمولی‌ای که از شیر خانه‌ها استفاده می‌کنیم، در دمای بسیار پایین یخ می‌زند. بهترین دمای آب برای این کار، آب ولرم است.

همانطور که گفته شد، استفاده از آب داغ باعث ترک برداشتن شیشه‌ها می‌شود. مقدار آب مصرفی شما بسته به میزان یخ‌زدگی شیشه‌های‌تان متغیر است. آب ولرم را روی یخ‌زدگی‌ها بریزید. از آنجایی که با این کار مقداری یخ روی شیشه‌ها باقی مانده است، با یک دستمال روی سطح شیشه ماشین خود را تمیز کنید.

استفاده از ضد‌یخ

ممکن است این روش، آسان‌تر از روش قبل باشد. استفاده از ضدیخ‌های صنعتی در زمان یخ‌زدگی شیشه خودرو بسیار کارآمد است. اما اگر می‌خواهید در سرمایه خود صرفه‌جویی کنید و از یک روش خانگی استفاده کنید، می‌توانید با مخلوط الکل و چند قطره مایع‌ظرفشویی، یک ضدیخ بسازید. برای جلوگیری از یخ‌زدن شیشه خودرو و پاک‌کردن یخ‌ها این ضدیخ را روی یخ‌ها اسپری کنید. پس از اسپری ضدیخ، با دستمال یخ‌ها را از روی سطح پاک کنید.

ریخت ضد یخ در خودرو

بیشتر بخوانید: چرا بالابر شیشه های پژو کار نمی کند؟

استفاده ازت کارت اعتباری یا کاردک

بهتر است از کارت‌هایی با جنس پلاستیک استفاده کنید. ممکن است کارت اعتباری شما با کنار زدن برف ها خراب شود. پس از کارت‌هایی که تاریخ‌شان گذشته یا خراب شده‌اند استفاده کنید. استفاده از کارت‌های چندلایه را کنار بگذارید؛ چراکه این نوع کارت‌ها خم می‌شوند.

در ابتدا کارت اعتباری خود را برروی یخ ها به‌صورت مایل قرار دهید. ممکن است لازم باشد به دلیل سختی یخ روی ماشین از قدرت بیشتری برای این کار استفاده کنید. اگر نگران این هستید که کارت‌تان بشکند، در این فصل که احتمال یخ‌زدگی شیشه ماشین خود را می‌دهید، همواره چند کارت اعتباری بلااستفاده در کیف خود داشته باشید.

استفاده از کیسه برنج گرم

در یک کیسه مقداری برنج ریخته و آن را در مایکروویو به مدت یک  دقیقه قرار دهید. سپس به داخل ماشین خود بروید و کیسه برنج را بر روی شیشه، قرار دهید. با این‌کار شیشه از داخل گرم شده و یخ‌ها به‌ندرت آب می‌شوند. کیسه برنج را روی شیشه بکشید. اگر کیسه را تنها روی یک قسمت قرار دهید، ممکن است شیشه آسیب ببیند.

 در آخر با دستمال، یخ‌های اضافی را از روی شیشه بردارید.  پوششی روی ماشین؛ برای جلوگیری از یخ‌زدن شیشه خودرو در شب برروی ماشین خود پوششی قرار دهید. این پوشش می‌تواند هرنوع پارچه ای باشد . بهتر است این پارچه از جنس زخیم و یا به همراه یک لایه پلاستیک باشد. در روزهای سرد هم استفاده از این لایه برروی ماشین موثر است.

پاکر کردن برف از روی شیشه خودرو به وسیله دست

بیشتر بخوانید: بررسی شیشه هیوندا

نتیجه گیری

برای اینکه در صبح با یخ‌زدگی شیشه ماشین خود مواجه نشوید، در شب که شبنم برروی ماشین می‌نشیند، از این لایه استفاده کنید. ممکن است این لایه در صبح خیس باشد، بهتر است پس از جمع کردن آن درجایی قرار دهید که وسایل دیگر را خیس نکند.

در آخر می‌توان گفت، حفاظت از خودروی‌تان وظیفه‌ی شماست. در روزهای سرد سال این کار چند برابر می‌شود. ما در این مقاله از مجله شیشه اتحاد   برای جلوگیری از یخ‌زدن شیشه خودروی شما، به چند راهکار پرداختیم. با بهره‌بردن از این راهکارها در زمان مواجهه با یخ‌زدگی شیشه خودروی‌تان بهترین روش را انتخاب کنید. مشکل دیگری که نیز ممکن است در فصل زمستان برای شیشه خودروی شما اتفاق بیوفتد بخار کردن است که به شما توصیه می کنیم مقاله جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین را مطالعه کنید.

در ضمن اگر قصد دارید برای تعویض و یا نصب شیشه برلیانس خود اقدام کنید می توانید با کارشناسان مجموعه اتحاد گلس تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: تفاوت شیشه سولار با معمولی

اشتراک :

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha